Wijzigingen URL's op 10 januari

 

Om het Kentaa platform internationaal geschikter te maken, zijn de standaard URL's naar het Engels vertaald. Op 8 februari en 28 september zijn er ook al vertalingen live gezet. Op 10 januari in de ochtend zijn de laatste URL’s aangepast. Hiermee zijn alle standaard URL’s van het Kentaa platform Engelstalig.

Dit is belangrijk om te weten voor jullie als klant, maar vooral ook voor jullie partners die advertentie- of trackingcampagnes aan jullie website hebben gekoppeld. De wijziging kan namelijk invloed hebben op lopende tracking via externe platforms zoals Meta (Facebook), Google Tag Manager, Google Analytics, etc.

In dit bericht vertellen we wat er verandert is en wat de impact daarvan is. 

De Nederlandse URL’s zijn voorzien van een redirect. Hierdoor is er voldoende tijd om campagnes en communicatie aan te passen naar de nieuwe situatie, én bereiken bezoekers te allen tijde de juiste pagina’s. Op termijn worden de redirects mogelijk uitgezet, dus we adviseren je eventuele hyperlinks aan te passen.

Wat is er gewijzigd?

  1. De URL’s van acties, teams en bedrijven zijn aangepast.
    1. /actie/ wordt aangepast naar /fundraisers/
    2. /team/ wordt aangepast naar /teams/
    3. /bedrijven/ wordt aangepast naar /companies/
    4. /nieuws/ wordt aangepast naar /updates/

  2. Enkele andere URL’s die nog niet vertaald waren, zijn nu ook meegenomen. Bekijk het complete overzicht.

Wat is de impact?

De URL wijzigingen zijn alleen van toepassing op het Kentaa platform (Premium en Forms) en NIET op het Digicollect platform. Eventuele links naar deze pagina’s die je zelf hebt aangemaakt, bijvoorbeeld op een contentpagina, zijn hierbij niet meegenomen. Je kunt deze links het beste na 10 januari aanpassen zodat de URL's altijd kloppen. Oude URL’s blijven door de redirects voorlopig werken.

Als je externe platforms (zoals Meta (Facebook), Google Tag Manager, Google Analytics, etc) gebruikt voor trackingdoeleinden en bepaalde doel-URL’s of funnels in hebt gesteld, pas deze dan ook aan naar de nieuwe Engelse URL’s.

Heb je UTM-codes toegevoegd aan de Nederlandse URL's, dan nemen we deze ook mee in de redirect. De UTM-waarden blijven dus hetzelfde.


Overzicht wijzigingen

Je ziet enkele keren het woord ‘slug’ staan. Dit staat voor het variabele deel van de URL van de pagina waarop je je bevindt. Op een actiepagina is dit de voor- en achternaam van de actiestarter en op de projectpagina bijvoorbeeld de projecttitel. 

In het onderstaande voorbeeld is marc-schoutens de slug. Maar belangrijker nog: je ziet hier de nieuwe opbouw van de URL van de actiepagina. 

Oude URL: https://demo1.kentaa.nl/actie/marc-schoutens
Nieuwe URL: https://demo1.kentaa.nl/fundraisers/marc-schoutens

 

Oude URL

Nieuwe URL

  /bedrijven

  /companies

/bedrijven/<slug>

/companies/<slug>

/team/<slug>

/teams/<slug>

/team/<slug>/doneren

/teams/<slug>/donate

/team/<slug>/donate

/teams/<slug>/donate

/team/<slug>/gedoneerd

/teams/<slug>/donated

/team/<slug>/aansluiten

/teams/<slug>/join

/team/<slug>/nieuwsberichten/aanmelden

/teams/<slug>/news-items/subscribe

  /team/<slug>/updates/overzicht

  /teams/<slug>/updates/overview

  /team/<slug>/maak-een-poster

  /teams/<slug>/create-a-poster

/actie/<slug>

/fundraisers/<slug>

  /actie/<slug>/donate

  /fundraisers/<slug>/donate

  /actie/<slug>/gedoneerd

  /fundraisers/<slug>/donated

/actie/<slug>/nieuwsberichten/aanmelden

/fundraisers/<slug>/news-items/subscribe

/actie/<slug>/updates/overzicht

/fundraisers/<slug>/updates/overview

/actie/<slug>/maak-een-poster

/fundraisers/<slug>/create-a-poster

/actie/<slug>/sponsorformulier/download

/fundraisers/<slug>/sponsor-form/download

  /actie/<slug>/agenda/<id>

  /fundraisers/<slug>/calendar/<id>

  /nieuwsberichten/aanmelden

  /news-items/subscribe

  /maak-een-poster

  /create-a-poster

  /nieuws

  /updates

  /nieuws/tags/<tagnaam>

  /updates/tags/<tagnaam>

  /nieuwsberichten

  /news-items

  /nieuwsberichten/tags/:tags

  /news-items/tags/<tagnaam>

  /kom-in-actie/kies

  /start-fundraising/choose

  /kom-in-actie

  /start-fundraising

  /account/wijzigen

  /account/edit

  /zoeken

  /search

  /inschrijven-nieuwsbrief

  /newsletter-subscriptions

  /verwijderverzoek/<ID> /annuleren

  /erase-data-request/<ID> /cancel

  /gedoneerd

  /donated

 

 

Kentaa Forms:

 

  /<slug formulier>/doneren/<ID>/bedankt

  /<slug formulier>/donate/<ID>/thanks

Ons advies is om zelf door het platform te lopen en te kijken welke links voor jullie veranderd zijn. Vervolgens kun je de nieuwe links toevoegen aan jullie lopende advertentie- of trackingcampagnes.