Wijzigingen URL's op 28 september

 

Voor de Europese uitrol van Kentaa, zijn wij sinds enige tijd bezig het platform beter geschikt te maken voor internationaal gebruik. In januari hebben we een gedeelte van de URL’s van het Kentaa platform Engelstalig gemaakt. We hebben toen de actie-aanmeldflow en donatieflow aangepast (zie ook de pagina met de eerdere wijzigingen). Op woensdag 28 september om 09:30 worden de volgende vertalingen live gezet.

Dit is belangrijk om te weten voor onze klanten die Kentaa Premium gebruiken en hier advertentie- of trackingcampagnes aan hebben gekoppeld. Dit kan namelijk invloed hebben op lopende trackings via externe software zoals Meta (Facebook), Google Tag Manager, Google Analytics, etc.

In dit bericht vertellen we uitgebreid wat er verandert en wat de impact daarvan is. 

De Nederlandse URL’s worden na de wijzigingen voorzien van een redirect. Hierdoor is er voldoende tijd om campagnes en communicatie aan te passen naar de nieuwe situatie, én bereiken bezoekers te allen tijde de juiste pagina’s. Op termijn bestaat de kans dat dit uitgezet wordt, dus we adviseren je wel eventuele hyperlinks aan te passen.

Wat wordt er gewijzigd?

  1. We hebben eerder al de URL’s van de actie-aanmeldflow Engelstalig gemaakt. Bij de aanmeldflow voor het aanmaken van projecten stonden er nog geen Engelstalige URL’s. Die gaan we nu toevoegen.

  2. De URL’s van nieuwsberichten worden aangepast van /nieuws naar /updates en van /nieuwsberichten naar /news-items

  3. We gaan in de URL altijd de technische naam gebruiken als je op project- of segmentniveau zit. Dit wordt dan /projects of /segments. Voor de overzichtspagina’s gebruiken we ook de Engelstalige url.

Wat is de impact?

  • Als je een andere benaming (scope) voor projecten of segmenten hebt, bijvoorbeeld /evenementen/… dan worden die vanaf 28 september geredirect naar /projects/… Je kunt dit het beste allemaal na 28 september aan gaan passen zodat de URL's altijd kloppen. Ze blijven voorlopig nog wel werken omdat we redirects gaan instellen, maar het kan zijn dat ze op een bepaald moment verdwijnen.

  • Als je externe software (zoals Meta (Facebook), Google Tag Manager, Google Analytics, etc) gebruikt voor tracking doeleinden en bepaalde doel URL’s of funnels in hebt gesteld dan kun je deze het beste aanpassen naar de nieuwe Engelse URL's.

  • Eventuele toegevoegde UTM-codes aan de Nederlandse URL's worden ook doorgestuurd naar de Engelse URL, inclusief de gekoppelde UTM code.

Welke URL's worden gewijzigd?

Hieronder zie je samenvattend wat er op 28 september om 09:30 wijzigt:

Oude URL

Nieuwe URL

  /start-project/selecteer-locatie

/start-project/location

/start-project/projectinformatie

/start-project/details

/start-project/wie-ben-jij

/start-project/who-are-you

/start-project/extra-vragen

/start-project/extra-questions

/start-project/bedankt

/start-project/thanks

/nieuws

/updates

/nieuwsberichten

/news-items

/segmenten

/segments

  /segmenten/doneren

  /segments/donate

  /segmenten/actie-starten

  /segments/participate

/projecten

/projects

  /projecten/doneren

  /projects/donate

  /projecten/actie-starten

  /projects/participate

/acties

/fundraisers

/deelnemers

/participants

/<oude scopenaam voor projecten>

/projects

/<oude scopenaam voor segmenten>

/segments

 

Ons advies is om na de wijzigingen zelf door het platform te lopen en te kijken welke links voor jullie veranderd zijn. Vervolgens kun je de nieuwe links toevoegen aan jullie lopende advertentie- of trackingcampagnes.